GEN-BENELUX-L Archives

Archiver > GEN-BENELUX > 2008-05 > 1211408038

From: Lenny <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] Pieter van der Sluis en NN Zoete
Date: Wed, 21 May 2008 15:13:58 -0700 (PDT)

On 21 mei, 23:17, Richard van Schaik
<> wrote:

> Kan je dat met bewijzen (orginelen dus) verder verklaren? Wat mij
> betreft is Sluijs en Sluys volkomen indentiek als transcriptie, maar dan
> wil ik graag weten hoe getekend wordt.
>
> Groeten,
> Richard
>
> --
> Richard van Schaik
> ://www.fmavanschaik.nl/

Hallo Richard,

Ik ga als ik een akte bekijk af of puntjes boven ij staan of niet.
Maar doorgaans staat daar dus ij met puntjes.

Maar in de familie wordt de ij en y door elkaar gebruikt. Ik heb
laatst een foto gemaakt van een trouwakte en daar was getekend door de
zoon met y en de vader met ij.
Ook in advertenties wordt het door elkaar gebruikt. Ik heb net mijn
persoonskaarten bekeken en daar wordt eigenlijk alleen de ij
gebruikt.

Gr. Lenny

This thread: