GEN-BENELUX-L Archives

Archiver > GEN-BENELUX > 2008-05 > 1210592508

From: Herman van der Woude <>
Subject: Re: [GEN-BENELUX] DNA Testen
Date: Mon, 12 May 2008 13:41:48 +0200

> Hoewel je natuurlijk wel gelijk hebt als je alle vrouwelijke lijnen er bij
> betrekt.
>
> Jan Lafeber

I rest my case! lol

Je moet - IMHO (in mijn nederige opvatting) - /altijd/ de vrouwelijke
lijnen in je voorouderonderzoek betrekken. Hoewel er niets mis is met
het opstellen van een parenteel (op grond van alleen de familienaam),
ben je het kind van je vader en je moeder en dus ook de afstammeling
van al hun voorvaders en voormoeders. En van de moeders kun je
eigenlijk altijd zeker zijn (er zijn uitzonderingen mogelijk, ook dat
besef ik), maar van de vaders niet (daarmee beschuldig ik onbedoeld de
vrouwen).
In mijn geval onderzoek ik dus mijn kwartieren en niet alleen een
afstamming 'in rechte lijn'.

--
Met vriendelijke groet
Testkop